понедельник, 28 марта 2022 г.

 

Задания для дистанционного обучения

по предмету «Английский язык»

преподаватель: О. В. Порохня

Группы 308, 403, 203, 208

суббота, 26.03.22 г.

-Группа 308, английский язык

Учебник «Английский язык, 11 кл.» В. Эванс

Тема: Действия в прошедшем, настоящем и будущем. О. Уайльд. Биография писателя. О. Уайльд. «Преданный друг».

1.Знакомство с новыми словами.

1с, WL – 2 (1-10)

2.Систематизация грамматического материала.

Настоящие, будущие и прошедшие времена английского глагола.

1)Работа с грамматическим справочником.

Module – 1, GR – 1 – 2 -3 – 4

Present simple, Present Continuous, Present Perfect, Past Continuous, Future SIMPLE, Future Continuous.

2)Выполнение тренировочных упражнений.

-Упражнение 2, с. 14

Fill in with the present simple or present continuous.

-Упражнение 3, с. 14

Fill in the gaps with the correct future tense of the verbs in brackets.

-Упражнение 5, с. 14 – 15

Put the verbs in brackets into the correct past tense.

3.Знакомство с новыми словами.

1d, WL – 2 (1-10)

4.Чтение текста. Биография О. Уайльда.

Упражнение 1, с. 16

Read the biography and answer the questions.

5.Чтение текста «Преданный друг» и выполнение заданий к нему.

-Упражнение 3, с. 16

Read the extract and match the sentences (A – H) to the gaps (1-7).

-Упражнение 4, с. 16

Match the words in bold in the text to their meaning.

-Упражнение 6, с. 17

Answer the questions on the text.

-Упражнение 7, с. 17

Complete the gaps with the words below. Use a dictionary to find other words that they are used with.

-Группа 403, английский язык

Учебник «Английский язык, 10 кл.» В. Эванс

Тема: Посещение кинотеатра. Страдательный залог. Развлечения. Образование двусложных прилагательных.

1.Знакомство с новыми словами.

7с, WL – 22 (1-10)

2.Систематизация грамматического материала.

1)Работа с грамматическим справочником.

Страдательный залог. The Passive Voice, GR – 13 – 14.

2)Выполнение тренировочных упражнений.

-Упражнение 1, с. 126

Read the examples and complete the rules with: to be, past participle, person.

-Упражнение 2, с. 126

Read the examples (1-4) of the passive in bold in the text. Which tenses are they in?

-Упражнение 3, с. 126

Circle the correct word.

-Упражнение 4, с. 126

Read the examples. When do we use by/with to introduce the agent?

-Упражнение 5, с. 126

Rewrite sentences 1-6 in the passive.

3.Знакомство с новыми словами.

7с, WL – 22 (11-20)

4.Образование сложных прилагательных.

Ознакомление с теоретическим материалом.

Упражнение 6а, с. 127

Read the theory box, then use a dictionary to make compound adjectives from the words in the list.

-Группа 203, английский язык

Учебник «Английский язык, 11 кл.» В. Эванс

Тема: Статьи, описывающие географические места. Культурные традиции народов мира.

1.Статьи, описывающие географические места.

-Упражнение 1, с. 146

Read the theory box and answer the questions.

-Упражнение 3, с. 146

Read the model article. Answer the questions.

2.Средства выразительности, используемые автором в статье.

-Упражнение 4, с. 146

Read the theory box, then find examples in the article in ex. 3.

-Упражнение 5, с. 147

Which adjectives has the author used in the article?

-Упражнение 6, с. 147

Adjectives/Adverbs.

Replace each simple adjective in bold with more interesting ones from the list.

-Упражнение 7, с. 147

Put the adjectives in the correct order, then write sentences using each group of words.

-Упражнение 8, с. 147

Choose the correct adverbs to complete the gaps.

3.Знакомство с новыми словами.

Culture Corner – 8, WL – 22 (1-10)

4.Чтение текста и выполнение заданий к нему. «Прибывая в США, помни…»

-Упражнение 1, с. 149

Read the text. What is the author’s purpose?

-Упражнение 2, с. 149

Read the pairs of words below and choose which word is used in American – English and which in British – English.

-Упражнение 5, с. 149

Collect information using the internet, then make a leaf let giving advice about good manners for foreigners coming to your country.

-Группа 208, английский язык

Учебник «Английский язык, 10 – 11 кл.» В. Эванс

Тема: Дифференцированный зачет.

3.Дифференцированный зачет

I. Choose the correct words:

1.Nick has got to go to court for a driving offence / crime.

2.Have you ever broken / taken the law?

3.She cut her finger / bone and now it’s bleeding.

4.Manchester is (an) industrial / overcrowded city because there are many factories and warehouses there.

5.Ann passed / missed her flight because she didn’t get up early enough.

 

II. Translate the sentences from English into Russian:

1.I once had to pay a fine for speeding.

2.He hurt his neck in the car accident.

3.The boy is throwing his rubbish on the pavement.

4.What was your favourite subject at school?

5.All flights are cancelled of the fog.

 

III. Translate the sentences from Russian into English:

1.У нас есть право на образование.

2.Вы должны принимать витамины, если вы чувствуете себя плохо.

3.Этот дом в плохом состоянии, но мы имеем крышу над головой.

4.Луна казалась так близко, когда я смотрел в телескоп.

5.Не могли бы Вы мне сказать, где находится паспортный стол?

 

IV. Put the verbs in brackets into the correct form:

1.We enjoy ……………..(walk) in the park on sunny days.

2.He has decided ……………..(buy) a new car.

3.Jane ……………….(see) by the doctor right now.

4.If pass my exams, I ……………….(go) to university.

5.The wound must ………………. (clean) before you put the plaster on it.

 

V. Write a short essay on one of the topics:

- “Our Rights and Responsibilities”

- :Illnesses. A Sound Mind in a sound Body”

- “Problems in our Neighbourhoods”

- “I Have a Dream”

- “My Favourite Place

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Задания для дистанционного обучения по предмету «Английский язык» преподаватель: О. В. Порохня Группа 401, 306 вторник, 24.05.22 г...