Задания
для дистанционного обучения
по предмету «Английский язык»
преподаватель: О. В. Порохня
Группы
308, 403, 203, 208
суббота,
26.03.22 г.
-Группа
308, английский язык
Учебник «Английский язык, 11 кл.» В. Эванс
Тема: Действия в
прошедшем, настоящем и будущем. О. Уайльд. Биография писателя. О. Уайльд.
«Преданный друг».
1.Знакомство с новыми словами.
1с, WL
– 2 (1-10)
2.Систематизация грамматического материала.
Настоящие, будущие и прошедшие времена английского
глагола.
1)Работа с грамматическим справочником.
Module
– 1, GR
– 1 – 2 -3 – 4
Present simple,
Present Continuous, Present Perfect, Past Continuous, Future SIMPLE, Future
Continuous.
2)Выполнение тренировочных упражнений.
-Упражнение 2, с. 14
Fill in with the
present simple or present continuous.
-Упражнение 3, с. 14
Fill in the gaps
with the correct future tense of the verbs in brackets.
-Упражнение 5, с. 14 – 15
Put the verbs in
brackets into the correct past tense.
3.Знакомство с новыми
словами.
1d, WL – 2 (1-10)
4.Чтение текста. Биография
О. Уайльда.
Упражнение 1, с. 16
Read the biography and answer the questions.
5.Чтение текста
«Преданный друг» и выполнение заданий к нему.
-Упражнение 3, с. 16
Read the extract and match the sentences (A – H) to the gaps (1-7).
-Упражнение 4, с. 16
Match the words in bold in the text to their meaning.
-Упражнение 6, с. 17
Answer the questions on the text.
-Упражнение 7, с. 17
Complete the gaps with the words below. Use a dictionary to find other
words that they are used with.
-Группа 403, английский язык
Учебник «Английский язык,
10 кл.» В. Эванс
Тема: Посещение
кинотеатра. Страдательный залог. Развлечения. Образование двусложных
прилагательных.
1.Знакомство с новыми словами.
7с, WL
– 22 (1-10)
2.Систематизация грамматического материала.
1)Работа с грамматическим справочником.
Страдательный залог. The Passive Voice, GR – 13 – 14.
2)Выполнение тренировочных упражнений.
-Упражнение 1, с. 126
Read the examples
and complete the rules with: to be, past
participle, person.
-Упражнение 2, с. 126
Read the examples
(1-4) of the passive in bold in the text. Which tenses are they in?
-Упражнение 3, с. 126
Circle the correct
word.
-Упражнение 4, с. 126
Read the examples.
When do we use by/with to introduce the agent?
-Упражнение 5, с. 126
Rewrite sentences
1-6 in the passive.
3.Знакомство с новыми словами.
7с, WL
– 22 (11-20)
4.Образование сложных прилагательных.
Ознакомление с теоретическим материалом.
Упражнение 6а, с. 127
Read the theory
box, then use a dictionary to make compound adjectives from the words in the
list.
-Группа
203, английский язык
Учебник «Английский язык, 11 кл.» В. Эванс
Тема: Статьи, описывающие географические места.
Культурные традиции народов мира.
1.Статьи, описывающие географические места.
-Упражнение 1, с. 146
Read the theory
box and answer the questions.
-Упражнение 3, с. 146
Read the model
article. Answer the questions.
2.Средства выразительности, используемые автором в
статье.
-Упражнение 4, с. 146
Read the theory
box, then find examples in the article in ex. 3.
-Упражнение 5, с. 147
Which adjectives
has the author used in the article?
-Упражнение 6, с. 147
Adjectives/Adverbs.
Replace each
simple adjective in bold with more interesting ones from the list.
-Упражнение 7, с. 147
Put the adjectives
in the correct order, then write sentences using each group of words.
-Упражнение 8, с. 147
Choose the correct
adverbs to complete the gaps.
3.Знакомство с новыми словами.
Culture
Corner
– 8, WL
– 22 (1-10)
4.Чтение текста и выполнение заданий к нему. «Прибывая
в США, помни…»
-Упражнение 1, с. 149
Read the text.
What is the author’s purpose?
-Упражнение 2, с. 149
Read the pairs of
words below and choose which word is used in American – English and which in
British – English.
-Упражнение 5, с. 149
Collect
information using the internet, then make a leaf let giving advice about good
manners for foreigners coming to your country.
-Группа
208, английский язык
Учебник «Английский язык, 10 – 11 кл.» В. Эванс
Тема: Дифференцированный зачет.
3.Дифференцированный зачет
I. Choose the
correct words:
1.Nick has got to
go to court for a driving offence / crime.
2.Have you ever
broken / taken the law?
3.She cut her
finger / bone and now it’s bleeding.
4.Manchester is
(an) industrial / overcrowded city because there are many factories and
warehouses there.
5.Ann passed /
missed her flight because she didn’t get up early enough.
II. Translate the
sentences from English into Russian:
1.I once had to
pay a fine for speeding.
2.He hurt his neck
in the car accident.
3.The boy is
throwing his rubbish on the pavement.
4.What was your
favourite subject at school?
5.All flights are
cancelled of the fog.
III. Translate the
sentences from Russian into English:
1.У нас есть право на образование.
2.Вы должны принимать витамины, если вы чувствуете
себя плохо.
3.Этот дом в плохом состоянии, но мы имеем крышу над
головой.
4.Луна казалась так близко, когда я смотрел в
телескоп.
5.Не могли бы Вы мне сказать, где находится паспортный
стол?
IV. Put the verbs
in brackets into the correct form:
1.We enjoy
……………..(walk) in the park on sunny days.
2.He has decided
……………..(buy) a new car.
3.Jane
……………….(see) by the doctor right now.
4.If pass my
exams, I ……………….(go) to university.
5.The wound must
………………. (clean) before you put the plaster on it.
V. Write a short
essay on one of the topics:
- “Our Rights and
Responsibilities”
- :Illnesses. A
Sound Mind in a sound Body”
- “Problems in our
Neighbourhoods”
- “I Have a Dream”
- “My
Favourite
Place”
Комментариев нет:
Отправить комментарий