Задания
для дистанционного обучения
по предмету «Английский язык»
преподаватель: О. В. Порохня
Группы
308, 401
вторник,
26.04.22 г.
-Группа
308, английский язык
Учебник «Английский язык, 11 кл.» В. Эванс
Тема: Формы с –ing, инфинитив с частицей to и без.
Ч. Диккенс. «Большие
надежды».
1.Знакомство с новыми словами.
3c,
WL
– 8 (1-10)
2.Систематизация грамматического материала. «Форма с –
ing окончанием.
Инфинитив с частицей “to”
и без.
Работа с грамматическим справочником.
Module
– 3, -ing
form,
Infinitive,
GR
– 6 – 8
3.Выполнение тренировочных упражнений.
-Упражнение 1, с. 50
Read the text and
find all the – ing and infinitive forms.
-Упражнение 2, с. 50
Put the verbs in
brackets into the correct form of the infinitive, - ing form or infinitive
without to.
-Упражнение 4, с. 50
Compare the
sentences. How do they differ in meaning?
Fill in the gaps
with an appropriate -ing/infinitive form.
4.Знакомство с новыми словами.
3d,
WL
– 8 (1-10)
5.Жизнь и творчество Ч. Диккенса.
-Упражнение 1, с. 52
Read the biography
and answer the questions.
-Упражнение 3, с. 52
Read the text and
fill in the gaps with a suitable word.
-Упражнение 4, с. 53
Read the text
again. Match the highlighted words in the extract with their meanings below.
Тема: Выражение своих
взглядов в эссе. Остров Эллис и Статуя Свободы. Декларация прав человека.
1.Выражение своих взглядов в эссе.
-Упражнение 1, с. 54
Read the rubric
and underline the key words, then answer the questions.
-Упражнение 2, с. 54
Read the essay and
number the paragraphs (A-E) in the correct order (1-5).
-Упражнение 3, с. 54.
Complete the table
for the modal essay.
2.Знакомство
с новыми словами.
Culture
Corner – 3, WL – 9 (1-10)
3.Чтение
текста «Остров Эллис и статуя Свободы» и выполнение заданий к нему.
-Упражнение 3, с. 57
Complete the gaps with the correct words derived from
the words in brackets. Explain the words in bold.
1.Знакомство с новыми словами.
Across the curriculum – 3, WL – 9 (1-10)
2.Чтение
текста «Это мое право» и выполнение заданий к нему.
-Упражнение 2, с. 58
Read the text and match the headings (A – E) with
paragraph (1 – 4).
-Группа
401, английский язык
Учебник «Английский язык, 10 кл.» В. Эванс
Тема: Г. Лерокс. «Фантом оперы». Рецензия к фильму.
1.Знакомство с новыми словами.
7d,
WL
– 22 (11-20)
2.Г. Лерокс. Биография писателя.
-Упражнение 1, с. 128
Read the biography
and answer the questions.
3.Чтение текста «Фантом оперы» и выполнение заданий к
нему.
-Упражнение 3, с. 128
Read the text and
choose the correct answer (A – D) for questions 1-6.
-Упражнение 4, с. 129
Match the
highlighted words in the text with their meanings below.
Тема: Рецензия к фильму.
1.Знакомство с новыми словами.
7е, WL
– 23 (1-10)
2.Работа с текстом «Рецензия к фильму, книге»:
-Упражнение 1, с. 130
Match the texts
(1-6) to a description (A G).
-Упражнение 2, с. 130
Read the theory
box and then answer the questions 1-4 about the text (1-6).
-Упражнение 3. С. 130
Read the film
review below. Which paragraph mentions: the plot? the name/type of film? the
director? what’s the film about? the writer’s recommendation? the setting? the
cast? the writer’s overall opinion? the special effects?
Комментариев нет:
Отправить комментарий